segunda-feira, 14 de maio de 2007

Semana da Cultura Galega em Lisboa “Portugalizando”

Está a decorrer em Lisboa (até 19 de Maio) a Semana da Cultura Galega “Portugalizando”, organizada pela Cátedra de Estudos Galegos da Universidade de Lisboa, o Centro de Estudos Galegos da Universidade Nova de Lisboa, o Instituto de Estudos de Literatura Tradicional da mesma Universidade e a Dirección Xeral de Creación e Difusión Cultural da Consellaría de Cultura e Deporte da Xunta de Galicia.
Este programa conta ainda com o apoio da Secretaría Xeral de Política Lingüística, da Secretaría Xeral de Emigración, (ambas da Xunta da Galiza) e da Juventude da Galiza - Centro Galego de Lisboa.
Esta semana, agendada em torno do Dia das Letras Galegas (17 de Maio), abarcará diversas vertentes da cultura galega contemporânea.
A iniciativa afigura-se da maior relevância para a divulgação da cultura galega contemporânea, e para o estreitamento das relações culturais entre Lisboa e a Galiza.

«Portugalizando» mostra-nos Galiza através de exposições, colóquios, festas para crianças, projecções de filmes, recitais de poesia e música, desfiles de gaiteiros, etc.

No que respeita à poesia, realizar-se-á quinta-feira 17 de Maio às 20:30H na Sala dos Espelhos do Palácio Foz, o Recital poético musical “Reflexos”.

Em 1963, ano do centenário da publicação do livro Cantares Gallegos de Rosalía de Castro, primeira obra-prima da literatura galega moderna, a Real Academia Galega declarou o dia 17 de Maio como “Día das Letras Galegas”, dia em que se homenageia uma figura de grande relevância para a cultura galega. Desde a sua primeira edição, dedicada a Rosalía de Castro, o Dia das Letras Galegas ultrapassou os limites do puro formalismo académico para se constituir como o dia onde se celebra a afirmação da identidade galega.

Este ano a homenageada é a poetisa María Mariño (1907-1967), “figura singular no contexto da literatura galega pela obra, pela biografia, pela recepção”, nas palavras da estudiosa da sua obra Ana Romaní. Para prestar-lhe homenagem, a cantora Uxía Senlle, acompanhada pelo pianista Paulo Borges, interpretará alguns dos seus poemas, e as poetisas Chus Pato, Helena de Carlos e María do Cebreiro, prestigiadas representantes da poesia galega actual, recitarão composições de autoria própria, numa performance de grande intensidade.

Entrada livre.


Mais informações em: http://ceg.fcsh.unl.pt/site/novidadesEventos.asp?id=43

3 comentários:

Anónimo disse...

Estive na inauguração da exposição de BD galega, na Bedeteca. E houve um bónus muito especial: a Uxía pôs-se a cantar no átrio, assim...out of the blue.
Uma coisa magnífica.

Unknown disse...

olá Inês, sou da que para alguns em lisboa pode ser confundida com a capital da Galiza, o Porto :) cheguei a este blog através do teu trabalho fotográfico e parabéns por ambos. é bom ver gente da capital que sabe o que se passa no resto do país.

Unknown disse...

esqueci-me de assinar e de te convidar a visitar um trabalho que tenho desenvolvido com o escritor Rui Lage que pode ser visitado em:
http://valacomum.blog.com
espero que seja do teu agrado.
Jorge Garcia Pereira
www.loucomotiva.com